PROGRAM
WYCHOWAWCZY SZKOŁY
Na rok
szkolny 2006/2007
Nasze główne cele:
Nasze cele szczegółowe:
Przewidziane efekty:
Ewaluacja programu.
Harmonogram działań.
Zadania |
Termin |
Środki i
czas |
Osoby
odpowiedzialne |
Kryteria sukcesu i sposób
dokumentowania działań. |
Uwagi |
WDRAŻANIE
PROGRAMU |
| ||||
1.Prowadzenie zajęć kształtujących postawę patriotyczną i obywatelską. |
Cały rok szkolny |
godziny wychowawcze, j.polski, historia, wos, apele szkolne, gazetki, plakaty, uroczystości szkolne, święta narodowe |
. dyrektor, . wychowawcy . nauczyciele, . rodzice, . pedagodzy |
zajęcia przeprowadzone w ustalonych terminach, co odnotowane będzie w dokumentacji szkoły |
W dniu uroczystości szkolnych uczniowie ubrani są na galowo. |
2.Zorganizowanie zajęć doskonalących umiejętności rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z przemocą i innymi zagrożeniami. |
Cały rok szkolny |
*godziny wychowawcze w zależności od potrzeb, *apele szkolne, indywidualne rozmowy z uczniami *spotkania ze specjalistami |
. dyrektor, . pedagodzy, . nauczyciele . specjaliści zaproszeni z zewnątrz |
*zajęcia przeprowadzone w ustalonych terminach co odnotowane będzie w dokumentacji szkoły *wzrost świadomości uczniów wobec wszelkich zagrożeń |
|
3.Wdrażanie uczniów do zdrowego stylu życia poprzez: *realizację zadań Z Oświaty Zdrowotnej, * zajęcia sportowe, *pozalekcyjne *wycieczki *pogadanki |
Cały rok szkolny |
*lekcje wychowawcze, *zajęcia sportowe, *podczas wyjazdów, *imprezy szkolne, *działalność PCK |
. wychowawcy klas, . opiekunowie zajęć pozalekcyjnych, . nauczyciele |
*Dokumentacja szkolna. *Wzrost liczby uczniów na zajęciach pozalekcyjnych i
biorących udział w imprezach masowych |
|
4. Przeprowadzenie szkoleń
(warsztatów) dla nauczycieli rodziców dotyczących zagrożeń, komunikowania
się. |
Wg ustalonych terminów |
Udział w szkoleniach |
. dyrektor, . pedagodzy, . prelegenci zaproszeni z
zewnątrz |
Przeprowadzenie szkoleń, w których wezmą udział nauczyciele rodzice. |
|
5. Działania integracyjne w zespołach klasowych i szkolnych rozwijające poczucie solidarności społecznej i chęci pomagania sobie nawzajem, tolerancji. |
W ciągu roku |
*godziny wychowawcze, *lekcje przedmiotowe, *religia, *apele, *spotkania z ciekawymi ludźmi, *prezentacja uznanych wzorców. |
. wychowawcy klas . nauczyciele |
Zajęcia zostaną odnotowane w dokumentacji szkoły |
|
5.Kształtowanie osobowości: asertywnej , tolerancyjnej, pozytywnej, odpowiedzialnej, rozważnej |
W ciągu roku |
*godziny wychowawcze, *lekcje przedmiotowe, *religia, *apele, *prezentacje uczniów *program profilaktyczny ELPIS |
. Wychowawcy klas .
Nauczyciele, .
Personel szkolny |
Odnotowanie materiałów w dokumentacji szkoły. |
|