PLAN  PRACY  WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZEJ I DYDAKTYCZNEJ

 

                                                                       KLUBU  GIMNAZJALISTY PRZY GIMNAZJUM NR 3 W LEGIONOWIE

 

                                                                                              W  ROKU   SZKOLNYM   2006/2007

 

 

 

            ZADANIA GŁÓWNE :

 

 

-         zapewnienie młodzieży zorganizowanej opieki wychowawczej, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do nauki własnej

rozwijania indywidualnych zainteresowań i odpoczynku;

-         kształtowanie postawy etycznej uczniów i rozwijanie wrażliwości moralnej właściwy stosunek do przyrody, ochrona i opieka nad zwierzętami, tolerancja wobec ludzi, uwrażliwienie na krzywdę, niesienie pomocy;

-         rozwijanie praktycznej umiejętności swobodnego posługiwania się językiem w mowie i piśmie;

-         kształtowanie wiedzy i zainteresowań ogólnokulturowych : kultura, sztuka, historia, literatura;

-         kształcenie umiejętności komunikowania się, troska o kulturę języka;

-         rozwijanie, osobowości ucznia jako członka społeczności klasowej, szkolnej, lokalnej;

-         wdrażanie uczniów do przestrzegania zasad BHP w szkole i w domu;

-         zagospodarowanie czasu wolnego uczniów: zajęcia  plastyczne, zajęcia czytelnicze, miłośnicy zwierząt, papieroplastyka, słuchanie muzyki, rękodzieło artystyczne, gry i zabawy.

 

 

 

 

Lp

ZADANIA OGÓLNE

WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

FORMY  I  SPOSOBY  REALIZACJI

TERMINY REALIZACJI

 

1

 

Zorganizowanie pracy klubu.

- Kwalifikacja młodzieży do klubu.

- Organizacja grup zainteresowań: plastyczna, papieroplastyki, czytelnicza,

    muzyczna, rękodzieła, miłośników zwierząt.

- Omówienie z pracownikami pedagogicznymi rocznego planu pracy.

 

Wrzesień

 

2

 

Zorganizowanie klubu, stała troska o estetykę klubu.

 

- Dekoracja klubu, plakaty, prace z papieroplastyki.

Wrzesień urządzanie klubu

- cały rok

 

3

 

Zapewnienie młodzieży właściwej i wszechstronnej opieki.

 

-Organizowanie zespołowej nauki własnej pod nadzorem nauczyciela klubu.

-Organizowanie pomocy koleżeńskiej w nauce.

-Otoczenie szczególną opieką uczniów zaniedbanych wychowawczo.

 

Cały rok

 

4

 

Wyrabianie samorządności społecznej aktywności oraz umiejętności współżycia w grupie.

 

-Opracowanie regulaminu klubu wspólnie z młodzieżą.

-Pobudzanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu klasy i szkoły (opracowanie

 kalendarza imprez szkolnych ).

-Stwarzanie okazji do zaangażowania do pracy w zespole.

-Kształtowanie dobrego współżycia w zespole.

- Przygotowanie we współpracy z SU i przedstawicielami klas imprez szkolnych.

 

 

 

Wrzesień

Cały rok

 

5

 

Przybliżanie uczniom dorobku kulturowego w zakresie literatury i sztuki.

 

-Oglądanie albumów, reprodukcji malarstwa; zapoznanie z najbardziej znanymi

  kierunkami w sztuce oraz epokami literackimi.

- Wyszukiwanie ciekawostek z życia ludzi wielkich dla literatury sztuki, historii.

 

 

Cały rok

 

6

 

Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań oraz poczucia estetyki i wrażliwości na piękno.

 

-Zapewnienie warunków umożliwiających rozwijanie indywidualnych zainteresowań.

- Zorganizowanie stałego kącika czytelniczego.

-Wprowadzenie nowych technik, plastycznych jako poszukiwanie bogatszych

  możliwości wyrazowych.

-Dbałość o estetykę pomieszczeń klubowych i organizowanie wystaw prac.

 

 

 

Cały rok

 

7

 

Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego oraz kultury żywego słowa.

 

-Kształtowanie prawidłowej postawy współżycia z rówieśnikami i dorosłymi:

  grzeczność na co dzień, zwalczanie ordynarnych słów, wzajemna pomoc, uprzejmość

  wobec dorosłych.

-Doskonalenie ustnej wypowiedzi: dykcja, intonacja, mimika, gest.

-Korzystanie z podręczników i literatury n.t Kultury języka.

 

 

 

Cały rok

8

Kształtowanie prawości i sprawiedliwości jako nadrzędnych wartości w życiu.

- Rozwijanie pozytywnych cech charakteru: tolerancja, życzliwość, szacunek dla pracy innego człowieka, uczciwość, sprawiedliwość odpowiedzialność za własne czyny i słowa ( w oparciu o literaturę, filmy ).

- Wspólna praca na rzecz klubu, klasy, szkoły.

 

 

Cały rok

9

BHP w szkole i w domu

- Zasady BHP w szkole (podczas lekcji, przerw, wycieczek ).

- Higiena pracy umysłowej i snu.

 

Cały rok

10

Kształtowanie postawy opiekuna zwierząt i miłośnika przyrody.

- Ukazanie zależności stanu środowiska od działalności człowieka.

- Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska.

- Formowanie pozytywnego stosunku do świata zwierząt.

Cały rok