W ROKU SZKOLNYM 2006/2007
ZADANIA GŁÓWNE :
- zapewnienie młodzieży zorganizowanej opieki wychowawczej, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do nauki własnej
rozwijania indywidualnych zainteresowań i odpoczynku;
- kształtowanie postawy etycznej uczniów i rozwijanie wrażliwości moralnej właściwy stosunek do przyrody, ochrona i opieka nad zwierzętami, tolerancja wobec ludzi, uwrażliwienie na krzywdę, niesienie pomocy;
- rozwijanie praktycznej umiejętności swobodnego posługiwania się językiem w mowie i piśmie;
- kształtowanie wiedzy i zainteresowań ogólnokulturowych : kultura, sztuka, historia, literatura;
- kształcenie umiejętności komunikowania się, troska o kulturę języka;
- rozwijanie, osobowości ucznia jako członka społeczności klasowej, szkolnej, lokalnej;
- wdrażanie uczniów do przestrzegania zasad BHP w szkole i w domu;
- zagospodarowanie czasu wolnego uczniów: zajęcia plastyczne, zajęcia czytelnicze, miłośnicy zwierząt, papieroplastyka, słuchanie muzyki, rękodzieło artystyczne, gry i zabawy.
Lp |
ZADANIA OGÓLNE WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE |
FORMY I SPOSOBY REALIZACJI |
TERMINY REALIZACJI |
1 |
Zorganizowanie pracy klubu. |
- Kwalifikacja młodzieży do klubu. - Organizacja grup zainteresowań: plastyczna, papieroplastyki, czytelnicza, muzyczna, rękodzieła, miłośników zwierząt. - Omówienie z pracownikami pedagogicznymi rocznego planu pracy.
|
Wrzesień |
2 |
Zorganizowanie klubu, stała troska o estetykę klubu. |
- Dekoracja klubu, plakaty, prace z papieroplastyki. |
Wrzesień urządzanie klubu - cały rok |
3 |
Zapewnienie młodzieży właściwej i wszechstronnej opieki. |
-Organizowanie zespołowej nauki własnej pod nadzorem nauczyciela klubu. -Organizowanie pomocy koleżeńskiej w nauce. -Otoczenie szczególną opieką uczniów zaniedbanych wychowawczo.
|
Cały rok |
4 |
Wyrabianie samorządności społecznej aktywności oraz umiejętności współżycia w grupie. |
-Opracowanie regulaminu klubu wspólnie z młodzieżą. -Pobudzanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu klasy i szkoły (opracowanie kalendarza imprez szkolnych ). -Stwarzanie okazji do zaangażowania do pracy w zespole. -Kształtowanie dobrego współżycia w zespole. - Przygotowanie we współpracy z SU i przedstawicielami klas imprez szkolnych.
|
Wrzesień Cały rok |
5 |
Przybliżanie uczniom dorobku kulturowego w zakresie literatury i sztuki. |
-Oglądanie albumów, reprodukcji malarstwa; zapoznanie z najbardziej znanymi kierunkami w sztuce oraz epokami literackimi. - Wyszukiwanie ciekawostek z życia ludzi wielkich dla literatury sztuki, historii.
|
Cały rok |
6 |
Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań oraz poczucia estetyki i wrażliwości na piękno. |
-Zapewnienie warunków umożliwiających rozwijanie indywidualnych zainteresowań. - Zorganizowanie stałego kącika czytelniczego. -Wprowadzenie nowych technik, plastycznych jako poszukiwanie bogatszych możliwości wyrazowych. -Dbałość o estetykę pomieszczeń klubowych i organizowanie wystaw prac.
|
Cały rok |
7 |
Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego oraz kultury żywego słowa. |
-Kształtowanie prawidłowej postawy współżycia z rówieśnikami i dorosłymi: grzeczność na co dzień, zwalczanie ordynarnych słów, wzajemna pomoc, uprzejmość wobec dorosłych. -Doskonalenie ustnej wypowiedzi: dykcja, intonacja, mimika, gest. -Korzystanie z podręczników i literatury n.t Kultury języka.
|
Cały rok |
8 |
Kształtowanie prawości i sprawiedliwości jako nadrzędnych wartości w życiu. |
- Rozwijanie pozytywnych cech charakteru: tolerancja, życzliwość, szacunek dla pracy innego człowieka, uczciwość, sprawiedliwość odpowiedzialność za własne czyny i słowa ( w oparciu o literaturę, filmy ). - Wspólna praca na rzecz klubu, klasy, szkoły.
|
Cały rok |
9 |
BHP w szkole i w domu |
- Zasady BHP w szkole (podczas lekcji, przerw, wycieczek ). - Higiena pracy umysłowej i snu.
|
Cały rok |
10 |
Kształtowanie postawy opiekuna zwierząt i miłośnika przyrody. |
- Ukazanie zależności stanu środowiska od działalności człowieka. - Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska. - Formowanie pozytywnego stosunku do świata zwierząt. |
Cały rok |